Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ

Τα τελευταία χρόνια οι παντες στην Παρο έχουν συνδέσει την ανάπτυξη όλου του νησιού με την επέκταση του αεροδρομίου η καλύτερα με την δημιουργία νέου μεγαλύτερου αεροδρομίου, αεροδρομίου που θα μπορούσε να δέχεται πτήσεις τσάρτερ. Αυτό ουσιαστικά έγινε μια καραμέλα σε ολα τα χέρια των δημοτικών αρχόντων.

Τους τελευταίους 5 μήνες μετά από πολύ σοβαρή έρευνα αλλά και επαφές που δεν έμειναν μόνο στα λόγια τόσο με την ΥΠΑ, με το υπουργείο Ανάπτυξης και υποδομών και για το σκοπό αυτό, ήθελα να ενημερώσω τους συμπατριώτες μας άλλα και να καταθέσω συγκεκριμένη πρόταση. ΓΙατι ακουγονται πολλά αλλα ελάχιστη σχέση εχουν με τη πραγματικότητα.

Η αεροπορική βιομηχανία είναι σε παγκόσμια κρίση. Το μοντέλο ανάπτυξης των αεροδρομίων έχει δραματικά αλλάξει σε παγκόσμια κλίμακα. Τα έσοδα των μεγάλων αεροδρομίων πλέον έρχονται σε 45% από το πτητικό έργo και 55 % από εμπορικές χρήσεις . Έτσι γίνεται και στο Ελ Βενιζελος οπυ το αεροδρόμιο βγάζει τα βασικά του λεφτά από τα μαγαζιά που έχει μέσα,πχ το Ικεα, το Leroy Marlen, το εκθεσιακό κέντρο και λιγότερο απο οχι απο τις πτήσεις. Σήμερα στην Ελλάδα μόνο Αθήνα, Θες/κη και οριακά το Ηράκλειο είναι κερδοφόρα απο το μοντελο αυτό.

Η Πάρος όπως και όλα τα μικρότερα αεροδρόμια έχουν χτιστεί σαν Community airports, αεροδρόμια λοιπόν που εξυπηρετούν κοινότητες και μόνον. Αυτή ήταν η φιλοσοφία της ΥΠΑ όταν έχτισε το αεροδρόμιο τιμώντας τη δωρεά που έκανε ένας συμπολίτης μας ο Παντελαίος. Να συνδεσει μονο την τοπική κοινότητα με τη πρωτέυουσα.

Τώρα τα αεροδρόμια είναι 4 μεγεθών κάτω από 800μ, 800-1200, 1200-1800 και πάνω απο 1800. Ποιο ειναι το στάτους του Νέου αεροδρόμιο που μπορεί να δεχτεί μόνο λίγο μεγαλύτερα ελικοφόρα,: εχουν πληρωθεί μέχρι σήμερα το 60% των απαλλοτριώσεων και αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη.

Το κράτος θα μπορέσει να τελειώσει το νέο αεροδρόμιο. Είναι αλήθεια είναι πως ΟΧΙ αγαπητοί συμπατριώτες, Ας μη γελιόμαστε. Στη σημερινή κατάσταση όπου το κράτος δεν έχει χρήματα καν για συντάξεις και μισθούς είναι πολυτέλεια να επενδύσει κανείς χρήματα σε ένα μη κερδοφόρο έργο που από πρώτη ματιά δεν το χρειαζόμαστε κατα τη θεώρηση της ΥΠΑ.

Η αλλη ερωτηση που θα πρεπει να ανατρεξει κανεις τους tour operators, Tui, Hapag Loyd, Thomaw cook κλπ. Υπάρχουν εταιρίες που εχουν μικρα (40αρια) αεροπλάνα τσαρτερ. Ναι αλλα πολύ λιγα. Εχει η Παρος την υποδομή για μαζικό τουρισμο. Η απαντησ εδω ειναι πως οχι αν αυτο ειναι το μοντελλο που θελουμε να αναπτυξουμε.

Και εδώ έρχεται η πρόταση μου

Υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν ιδιωτικά αεροδρόμια , Ναι και εκτός από το αεροδρόμιο των Αθηνών υπάρχει και πρόταση για το Καστέλι της Κρήτης. Υπαρχει η δυνατοτητα να γίνει επίσης χωρος υποδοχής για υδροπλανα? Και εδώ η απαντηση ειναι ΝΑΙ αν ομως απομωνωθουν οι αντίστοιχες θαλασσίες εκτάσεις ωστε να μπορουν να χρησιμοποιηθούν σαν υδροδιάδρομοι.

ΓΙα να μην μπω στις λεπτομέρειες που ειμαι στην διαθεση σας να τις συζητήσουμε εκτενέστερα επισημαίνω οτι

το αεροδρόμιο της Πάρου μπορεί να τελειώσει Άμεσα με 3 όρους

1) Θα συμβάλλουμε όλοι οι κάτοικοι αν θεωρούμε οτι αυτό θα εξελίξει το νησί τουριστικά

2) Θα πρέπει παράλληλα να επενδύσουμε σε υποδομές

3) Θα πρέπει συντονισμένα να επενδύσουμε σε συντονισμένη προβολή.



Ηδη τις επόμενες εβδομάδες χρηματοδοτείται μια τηλεφωνική έρευνα αγοράς ώστε να μπορέσουμε όλοι να δούμε πόσοι από εμάς είμαστε διατεθειμένοι με δικά μας μέσα να αναπτύξουμε το νησί, και ελπίζω τα ΜΜΕ να φιλογε

Η Πάρος με βάση τα εθνικά στάνταρντ ειναι πάνω από το μέσο ορο διαβίωσης των ελληνικών κοινοτήτων. Αρα λογικά πρέπει να συνεισφέρει περισσότερα στο ελληνικό κράτος από οτι παίρνει. Με άλλα λόγια συγκρίνοντας τη Παρο με Δήμους στο Καρπενήσι η την Ήπειρο είναι σα να συγκρίνει κανείς την Γερμανία με την Ελλάδα. Ποιος είναι ο πιο ισχυρός??



Ανακεφαλαιώνοντας.

Το αεροδρόμιο που θα χτίσουμε δεν θα έχει ποτέ θετικό ισοζύγιο αν δεν γίνουν επαρκείς εμπορικές χρήσεις

Μπορεί να αποδώσει μακροπρόθεσμα στην οικονομία του νησιού μονό με συντονισμένη προβολή και αναβάθμισή των υποδομών

Το κράτος στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.

Έχουμε τη δύναμη ΕΜΕΙΣ να το χρηματοδοτήσουμε, ειδικά όσοι ασχολούνται με την Τουριστική βιομηχανία;;



Στρατης Τέλλογλου

oramagiatiparo.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου